Відсьогодні, 07 липня 2020 року, Національний банк запускає Всеукраїнську інформаційну кампанію з протидії платіжному шахрайству. Мета кампанії – навчити українців основним правилам безпеки безготівкових та онлайн-платежів.
В Україні, як і у світі, найпопулярнішим методом шахрайства з платіжними картками є соціальна інженерія – це коли люди самі переказують гроші аферистам або розкривають їм дані своїх карток. Виклик для центральних банків усіх країн у період карантину та масового переходу в онлайн – убезпечити людей від таких випадків.
"Якщо раніше ми боролися із накладками на банкомати, через які шахраї викрадали дані карток, то зараз ми боремося за обізнаність населення, адже в більшості випадків люди стають жертвами шахраїв через недотримання основних правил платіжної безпеки", – наголошує директор Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Національного банку Олексій Шабан. За його словами, в минулому році в Україні відбулося майже 72 тисячі випадків незаконних дій із платіжними картами. 58% із них сталися в інтернеті. А от шахрайство з накладками на банкомати вже майже відійшло в минуле.
У 2020 році через карантинні заходи українці все частіше стали обирати безготівкові платежі, розрахунки та покупки онлайн. З’явилися й нові сценарії в шахраїв, які під виглядом державних органів обіцяють грошову допомогу через карантин і у такий спосіб виманюють дані платіжних карток.
"Уперше в історії України Національний банк організовує таку масштабну інформаційну кампанію з протидії платіжному шахрайству, яку підтримує широке коло однодумців. До кампанії виявили бажання долучитися більше 50 партнерів-представників соціально відповідального бізнесу найрізноманітніших галузей. Спільними зусиллями Національного банку, Кіберполіції, банків, платіжних систем, мобільних операторів, інтернет-магазинів ми проведемо безпрецедентну інформаційну кампанію, дамо відсіч шахраям, – говорить директор Департаменту комунікацій Національного банку Наталія Бондаренко, – Розповідати про правила платіжної безпеки ми будемо на телебаченні і в радіоефірах, у газетах та на інформаційних порталах, у месенджерах та за допомогою SMS, у метро, на вокзалах і навіть у платіжках за електроенергію. Ми намагаємося використати усі можливі канали комунікацій, щоб достукатися до аудиторії та убезпечити громадян від злочинних дій шахраїв, та дуже вдячні партнерам, які підтримали проєкт і разом із нами працюють у напрямі розвитку фінансової обізнаності населення".
Інформаційна кампанія проходитиме в липні-серпні 2020 року в усіх регіонах України. Детальніше про кампанію можна прочитати тут.
Генеральні партнери: Кіберполіція, Українська міжбанківська асоціація членів платіжних систем "ЄМА", Mastercard, Visa, ПРОСТІР, ПриватБанк, Райффайзен банк Аваль, Ощадбанк, Альфа-банк, Київський метрополітен, Київстар, Vodafone Україна, Lifecell Україна, OLX Україна, Prom.ua, Viber, постачальник електроенергії та енергоефективних рішень YASNO.
Інформаційні партнери: Укрексімбанк, Укргазбанк, ПУМБ, Сбербанк, Укрсиббанк, ОТП Банк, Креді Агріколь Банк, Банк Південний, Універсалбанк, Таскомбанк, Кредобанк, Банк Кредит Дніпро, Банк Восток, Мегабанк, А-Банк, Ідея Банк, МТБ Банк, ПравексБанк, Банк інвестицій та заощаджень, Індустріалбанк, Банк Альянс, Банк Глобус, Банк Львів, Піреус банк МКБ, Акордбанк, Банк Форвард, Радабанк, Кристалбанк, Банк Конкорд, Комерційний індустріальний банк, Агропросперіс Банк, Мотор-Банк, Укрбудінвестбанк, Айбокс Банк, РВС Банк, Банк Український капітал, Юнекс банк, Полікомбанк, БТА Банк, Український банк реконструкції та розвитку, Банк Траст-Капітал.