Українська | English

Головна » Прес-центр » НБУ FactCheck

МАНІПУЛЯЦІЯ навколо електронних закупівель НБУ витратних паперових матеріалів

Деякі дописувачі соціальних мереж поширюють некоректну інформацію про те, що Національний банк намагався провести закупівлю нібито неіснуючого продукту (туалетного паперу та паперових рушників із сировини вторинної переробки) через електронні торги ProZorro.

 

Національний банк насправді 04 жовтня цього року оголосив про проведення торгів через ProZorro на відповідну закупівлю з ідентифікатором UA-2016-10-04-001231-b.

Перед формуванням будь-якої заявки для закупівлі Національний банк здійснює моніторинг ринку та встановлює: існує той чи інший продукт, чи послуга. Моніторинг, проведений НБУ, підтвердив, що туалетний папір та паперові рушники із сировини вторинної переробки на ринку існують.

 

Надалі НБУ сформував документацію на закупівлю та розмістив її в системі електронних закупівель ProZorro. Уся інформація є у публічному відкритому доступі, ознайомитися з деталями та ходом тендеру можна за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-10-04-001231-b/

 

Система ProZorro спеціально створена, щоб  унеможливити будь-які прояви  корупції, маніпуляції даними чи вплив на вибір переможця торгів.

 

У роботі системи ProZorro діє принцип "усі бачать усе", тобто ініціатор закупівлі на рівних правах з іншими відвідувачами сайта (як учасниками, так і просто користувачами інтернет-мережі) бачать інформацію щодо торгів. При цьому  повна інформація щодо учасників та їх пропозицій розкривається лише після проведення аукціону. До початку аукціону замовник не знає навіть кількість учасників, які подали свої пропозиції. І лише з початком аукціону можна бачити суми, які пропонують учасники, за певним лотом торгів.

 

Будь-яка закупівля через ProZorro проходить у декілька етапів, які завжди регламентуються часовими рамками:

·        оголошення закупівлі;

·        період уточнень – під час цього періоду учасники можуть ставити запитання, уточнювати деталі щодо  закупівлі, а ініціатор торгів, за потреби, може вносити зміни до тендерної документації;

·        подача пропозицій від учасників торгів – учасники завантажують до системи свої пропозиції. Замовник не може вносити зміни до тендерної документації та ніхто не знає кількості учасників, які подали пропозиції;

·        аукціон – система ProZorro автоматично встановлює дату та час проведення аукціону, під час якого учасники можуть знижувати ціну за своїми попередніми пропозиціями. Аукціон має три раунди;

·        період кваліфікації - замовник у першу чергу розглядає найбільш економічно вигідну пропозицію за результатами аукціону. 

 

Для закупівлі UA-2016-10-04-001231-b:

·        торги  оголошено 04 жовтня;

·        уточнення приймалися  здійснювалася до 07 жовтня (16:00);

·        подача пропозицій здійснювалася з 07 жовтня (16:00) до 11 жовтня (17:00); 

·        система призначила проведення аукціону на 12 жовтня (12:44).

 

У торгах узяли участь 7 учасників: ТОВ "Епіцентр К", ТОВ "Б"777"",  ТОВ "Український папір", ТОВ "Світ Клін", "Бі Ту Бі Експрес", ТОВ "Меріда-Україна", а також ПП "СТІТЕКС".

 

Уже після проведення аукціону, 13 жовтня (09:13) ТОВ "Український папір" подало скаргу щодо технічних властивостей лота аукціону:

 

"Згідно з технічними характеристиками, зазначеними у тендерній документації щодо  макулатурних рушників, подача пропозиції не є можливою,  оскільки ця продукція не виробляється. Просимо внести зміни у  тендерну документацію, а саме - замінити макулатурні рушники на целюлозні".

 

НБУ офіційно відповів, що технічне завдання є коректним. Крім того, строки подачі уточнень закінчилися 07 жовтня, тому врахувати його немає можливості.  Оскільки товар дійсно є на ринку, ця скарга говорить про те, що підприємство може не знати про наявність продукту на ринку, або його не виробляє. Обидва фактори не є причинами вважати, що НБУ планував закупити неіснуючі продукти.

 

Після цього, уже 17 жовтня, ТОВ "Український папір" надіслав ще одну скаргу на нібито недобросовісну конкуренцію з боку двох учасників торгів "ПП "СТІТЕКС" та "Би Ту Би Экспресс": у своїх цінових пропозиціях вони надали однакові технічні характеристики товару,  вказали однакові дані юридичних та фактичних адрес, а також банківські реквізити.

 

Збіг  реквізитів не суперечить вимогам закупівель на ProZorro. Якщо перевірити інформацію щодо кінцевих бенефіціарів обох компаній на офіційному сайті Міністерства юстиції України, то можна встановити, що вони належать різним особам.

 

Для перевірки у пошуковій системі https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch необхідно вказати ЕДРПОУ компаній: "Бі Ту Бі Експрес" – 37590041, ПП "СТІТЕКС" – 36135129.

 

 

 

 

 

Наразі триває етап кваліфікації учасників, тобто переможця торгів ще не визначено.

 

  На початок сторінки  
 
Остання модифiкацiя   19.10.2016