Звичайна версія сайту
Перейти до вмісту
Нові пріоритети у комунікаціях НБУ: нова стратегія, створення Експертної платформи та розвиток бренду

Нові пріоритети у комунікаціях НБУ: нова стратегія, створення Експертної платформи та розвиток бренду

Сьогодні експертній спільноті на тематичному інфодні була презентована Стратегія комунікацій Національного банку України. Під час обговорення  директор департаменту комунікацій Національного банку Наталія Бондаренко разом із колегами розповіли, яким чином центральний банк буде адаптувати свою комунікаційну діяльність відповідно до вимог часу. Документ отримав схвальну оцінку від представників міжнародних партнерів Національного банку, комерційних банків та інших учасників фінансової екосистеми.

"Донедавна центробанки світу не спілкувалися із громадянами своїх країн напряму, лише через медіа, - наголосила у своєму виступі на зустрічі Наталія Бондаренко. – Але у світі сучасних технологій, де кожний користувач соцмереж перетворився на медіа, а медіа втрачають позиції, традиційні підходи вже не працюють. Національний банк теж одним зі своїх пріоритетів у галузі комунікацій зробив безпосередній діалог із різними групами своїх клієнтів і партнерів – від бізнесу і банків до споживачів фінансових послуг і тих громадян, що навіть не мають доступу до них".

Роль комунікацій в НБУ

Комунікації є невід’ємною частиною діяльності Національного банку та запорукою ефективної реалізації його політики, спрямованої на забезпечення цінової та фінансової стабільності з метою сприяння економічному зростанню та досягнення цілей, встановлених середньостроковою Стратегією Національного банку.

Нова Стратегія комунікацій містить конкретні цілі та шляхи їх досягнення – її запровадження зробить центробанк прозорішим, зрозумілішим та ефективнішим у комунікаціях із клієнтами та партнерами та посилить його інституційну спроможність. Втілення цього документу в життя допоможе зміцнити довіру до регулятора, максимізувати вплив політики Національного банку на поведінку цільових аудиторій, а також – знизити рівень невизначеності в економіці через надання інформації, необхідної для ухвалення поінформованих рішень.

"Прозорість є однією з п’яти пріоритетних цінностей Національного банку. Проактивний діалог з нашими клієнтами та партнерами, відповідальність і підзвітність суспільству, роз’яснення всього, що ми робимо і до чого прагнемо, залишається у фокусі Національного банку, і це знайшло своє відображення у Стратегії комунікацій", - пояснила Наталія Бондаренко.

Що нового?

Як сучасна інституція Національний банк прагне знаходити спільну мову не лише з вузькими експертними і професійними аудиторіями, а і з широким загалом. Адже адресність комунікації є важливою передумовою її ефективності. Для цього Національний банк вивчає потреби своїх цільових аудиторій та будує комунікації таким чином, щоб говорити з кожною аудиторією зрозумілою для неї мовою на теми, які цікавлять саме її.

Оскільки у світі, де населення переобтяжене обсягом доступної інформації, найбільш доступним інструментом комунікації стає візуальний та аудіо-контент, на розвитку саме таких інструментів Національний банк робить особливий наголос. Таким чином Національний банк будує прямий діалог зрозумілою мовою з широкою громадськістю без посередників.

Водночас доступність сприйняття – це двостороннє явище, яке потребує не лише адаптації контенту для різних цільових аудиторій, а й достатнє розуміння з боку споживачів інформації. Тому, згідно нової Стратегії комунікацій, Національний банк посилює роботу над підвищенням фінансової грамотності населення.

З огляду на нові виклики був перебудований і департамент комунікацій Національного банку. Наразі він складається з управління стратегічних комунікацій та зв’язків зі ЗМІ, управління розвитку інтернет-каналів та комунікаційного забезпечення та управління зв’язків з громадськістю та фінансової грамотності.

НБУ як медіа: 5 соціальних мереж

Для побудови широкого діалогу напряму з клієнтами і партнерами Національний банк дотримується мультиканальності у здійсненні комунікацій, зберігаючи присутність одночасно у різних каналах комунікацій з відмінними аудиторіями.

Основними є традиційні канали комунікацій – публікації на офіційному веб-сайті, публічні заходи для медіа та інших клієнтів і партнерів, а також спілкуванням зі ЗМІ. Зокрема, вже розроблено тестову версію нового веб-порталу центробанку, який буде повноцінно запущений влітку цього року. Однак для ширшого охоплення різноманітних аудиторій Національний банк розвиває і альтернативні канали комунікацій. На сьогодні Національний банк активно присутній у п’яти соціальних мережах: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube та Flickr.

Так, сторінка центробанку у Facebook за чотири з половиною року існування об’єднала 38 тис. читачів, для яких за цей час було опубліковано 2,9 тис. повідомлень. Україномовний акаунт Національного банку у Twitter, який центробанк активно розвиває з жовтня 2016 року, має майже 6 тис. читачів. А його акаунт у Instagram, якому виповнилося три роки, має 1,8 тис. шанувальників візуального контенту.

НБУ як центр експертизи

З початку поточного року в Національному банку запрацювала Експертна платформа – комунікаційний майданчик, що об’єднує фахівців банку із великим багажем знань у різних галузях економіки та фінансів. Роками спеціалісти Національного банку робили глибоку і ретельну аналітику з економічних та фінансових тем, яка лягала в основу прийняття рішень Правлінням. Але переважна частина цих досліджень так ніколи і не виходила за межі центробанку. Реалізувати цей прихований потенціал покликана Експертна платформа НБУ.

На відміну від звичних комунікацій Національного банку, Експертна платформа – це не офіційний голос НБУ і не джерело новин про політику Правління. Це–– голос аналітиків та дослідників, які цікавляться економікою та фінансів, полюбляють ретельно вивчати міжнародний досвід, шукати пояснення і будувати моделі та готові збагатити український експертний ринок своїми дослідженнями та аналітикою за широким спектром економічних та фінансових питань.

Плани на майбутнє

Окремий запланований напрямок роботи – збільшення довіри до регулятора через побудову потужного бренду Національного банку. Йдеться про популяризацію Національного банку як інституції, філософія якої ґрунтується на збереженні кращих традицій, сучасності, інноваційності та невпинному розвитку. Також в рамках реалізації затвердженої у 2018 році HR Стратегії НБУ  планується розбудова бренда роботодавця: Національний банк має стати ще більш привабливим місцем роботи для найбільш талановитих кадрів українського ринку праці.

Для реалізації  нової Стратегії комунікацій до роботи у департаменті комунікацій Національного банку залучені провідні українські фінансові журналісти, а також експерти з комунікацій.

Ознайомитися зі Стратегією комунікацій Національного банку України можна за посиланням.

Довідково

Докорінна реформа системи комунікацій Національного банку була розпочата у 2014 році новою командою, яка перебрала управління регулятором після перемоги Революції гідності. З того часу Національний банк став більш прозорим та зрозумілим суспільству. Запроваджені регулярні аналітичні звіти (Інфляційний звіт, Звіт з фінансової стабільності, періодичні публікації з основних питань робити фінансової системи) та річний звіт Національного банку, який за 2016 рік здобув бронзову нагороду всесвітнього конкурсу річних звітів ARC Awards.

Підписка на сповіщення

Підписатися на оперативні сповіщення про новини