Мета: Підтримання системних змін в економіці України шляхом трансформації фінансового сектору країни в добре функціонуючий конкурентний ринок, який відповідає стандартам ЄС та є інтегрованим у міжнародні фінансові системи.
Цілі:
- Підвищення стійкості фінансового сектору до викликів і потрясінь; поліпшення ринкового регулювання і нагляду за банками і небанківськими фінансовими установами; розширення міжнародної співпраці регуляторів і уряду з метою виконання міжнародних зобов'язань України та дотримання стандартів ЄС; посилення інституційної спроможності, компетентності і незалежності регуляторів фінансового сектору; розширення використання сучасних платіжних, торговельних та інформаційних систем для підвищення ефективності трансакцій; розширення інтеграції фінансового ринку України з міжнародними фінансовими ринками для фінансування відновлення країни;
- Зміцнення спроможності приватних надавачів фінансових послуг щодо розроблення, пропозиції та поширення нових і альтернативних фінансових інструментів для сприяння фінансуванню підприємств; розширення використання небанківських фінансових послуг; посилення розвитку фінтех- та інноваційних технологій у співпраці з традиційними фінансовими установами та відповідно до потреб і вподобань споживачів;
- Підвищення обізнаності про програми й підтримку фінансових установ і підприємств від Уряду США та партнерів з розвитку; підвищення обізнаності і розуміння ключовими зацікавленими сторонами проблем і державної політики щодо фінансового сектору; посиленню інформаційної підтримки бізнес-асоціацій, засобів масової інформації та громадянського суспільства для просування змістовних реформ у фінансовому секторі; підвищення фінансової грамотності громадян та підприємств; зміцнення незалежних інформаційних джерел за рахунок своєчасної і точної фінансової інформації, доступної та зрозумілої для різних зацікавлених сторін для підвищення прозорості та підзвітності ринків;
- Використання грантів співфінансування для створення нових робочих місць у приватному секторі на ринку праці України, збільшення експорту або обсягів продажів українських підприємств на внутрішньому ринку, а також розблокування доступу приватних підприємств до фінансування.
Проєкт IBR складається з п’яти компонентів:
Компонент 1: Ринкове регулювання, нагляд.
Компонент 2: Фінансова інфраструктура.
Компонент 3: Посередники і фасилітатори приватного сектору.
Компонент 4: Прозорість і комунікації.
Компонент 5: Сприяння залученню нових інвестицій.
У межах IBR розпочато реалізацію окремих проєктів:
- підготовку мотиваційної та технічної складової ініціювання здійснення оцінювання Системи BankID незалежним органом з оцінки відповідності нормам ЄС, а саме визнання її схемою електронної ідентифікації (ЕІ) з відповідним засобом ЕІ з високим або середнім рівнем довіри;
- співпрацю з упровадження автоматизованої системи управління процесами (ВРА);
- партнерство в межах інфокампанії # ШахрайГудбай;
- проведення консультацій з методології соціологічних досліджень рівня довіри до Національного банку;
- розроблення концепції та дизайну комунікаційного центру Національного банку;
- експертне обговорення регулювання воєнно-політичних ризиків в Україні;
- проведення круглого столу за участю державних органів із запровадження механізму страхування політичних ризиків.
Реалізовані продукти для Національного банку України та ключові події:
- надано підтримку із сертифікації Національного банку за міжнародним стандартом ISO 37001:2016 Anti-bribery management systems – Requirements with guidance for use (Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування). Отримано сертифікат відповідності створеної системи управління щодо протидії корупції вимогам міжнародного стандарту ISO 37001:2016;
- проведено системний аналіз поточного стану функції ІТ, інформаційної безпеки та ІТ-архітектури Розрахункового центру з обслуговування договорів на фінансових ринках (далі – РЦ). Визначено цільову модель та напрацьовано план поетапного вдосконалення IT-інфраструктури РЦ як центрального контрагента з метою зниження ризиків та потенційного запровадження нових послуг.