Упродовж 2022 року Система BankID НБУ продовжувала безперебійно надавати послуги відповідно до вимого воєнного часу та стабільно розвиватися, незважаючи на повномасштабне вторгнення рф на територію України.
За минулий рік до системи приєдналося чотири банки-ідентифікатори: АКБ "ІНДУСТРІАЛБАНК", АБ "КЛІРИНГОВИЙ ДІМ", АТ "ЮНЕКС БАНК", АТ "БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ", а також було підключено нові мобільні додатки існуючих учасників системи: sportbank (АТ "ТАСКОМБАНК") та NEOBANK|ConcordBank (АКБ "Конкорд").
Як наслідок, частка клієнтів банків – власників платіжних карток, які мають доступ до використання Системи BankID НБУ, зросла до 99,9%.
Крім того, до системи у 2022 році у статусі надавачів послуг приєдналося ще 13 установ. Відповідно на кінець року Система BankID НБУ налічувала 137 учасників – 41 банк-ідентифікатор та 96 абонентів – надавачів послуг.
За 2022 рік у Системі BankID НБУ здійснено 32,8 млн успішних електронних ідентифікацій, що на 9% перевищило показник 2021 року (30,2 млн).
З самого початку введення воєнного стану система забезпечила безперебійний доступ українським громадянам до важливих державних та фінансових сервісів. Зокрема вона активно використовувалася для:
- надання державних публічних послуг, насамперед через мобільний застосунок "Дія" та на порталі ID.gov.ua. Це в свою чергу забезпечило громадянам доступ до цифрових версій документів, які визнавалися в Україні та за кордоном, подачі заявок на виплати за програмою "єПідтримка", отримання статусу внутрішньо-переміщених осіб та багатьох інших послуг;
- віддаленого відкриття рахунків, зокрема громадянам, які не мали можливості відвідати відділення банку через вимушене переміщення або неможливість банку здійснити фізичне обслуговування клієнтів в умовах війни.
"Розвиваючи систему, ми постійно перебуваємо в діалозі з учасниками фінансового ринку і враховуємо реалії сьогодення, – розповіла заступник директора Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Ольга Василєва. – З метою забезпечення безперебійного функціонування Системи BankID НБУ та підтримки її учасників ще на початку повномасштабного вторгнення ми прийняли низку важливих рішень. По перше, на період воєнного стану ми призупинили тарифікацію послуг Національного банку в системі. Тобто з абонентів не стягується плата за підключення, супроводження та оброблення трансакцій. По друге, через військові дії частина клієнтів банків не змогла здійснити актуалізацію даних у своєму банку. Для таких користувачів ми тимчасово дозволили передачу даних. Це стало органічним продовженням такого спрощення виконання вимог фінансового моніторингу на цей період".
У 2022 році відбулося впровадження нового функціоналу системи. Наприкінці року учасники системи отримали доступ до сервісу – "Особистий кабінет абонента Системи BankID НБУ", який спрощує обмін інформацією як між абонентами під час розрахунків, так і безпосередньо з Національним банком. В особистому кабінеті абоненти мають доступ до інформації щодо їх роботи в системі та формування звітів.
Також наприкінці 2022 року Національний банк затвердив упровадження в системі:
- стандартизованих наборів даних. Завдяки цьому абонент – надавач послуги отримуватиме через систему від абонента- ідентифікатора лише ті дані користувача, які потрібні саме для такої послуги;
- диференційованих міжабонентських тарифів для абонентів системи. Для стандартизованих наборів даних буде встановлено різні розміри тарифів (від 5 до 20 грн за одне успішне підтвердження) залежно від обсягу даних про користувача, переданих у електронному підтвердженні ідентифікації.
"На нашу думку, такі новації за рахунок більш гнучких тарифів сприятимуть розширенню сфери застосування Системи BankID НБУ та створенню абонентами нових продуктів. В результаті громадяни отримають можливість доступу до ще більшої кількості дистанційних послуг", – пояснила Ольга Василєва.