Національний банк України, забезпечуючи виконання законодавства про звернення громадян, інформує про проходження, стан та характер виконання розгляду звернень громадян у Національному банку України за 2012 рік.
Протягом 2012 року Національний банк України отримав 11 796 письмових звернень громадян України та інших держав, зокрема 75,95% із них становили особисті звернення громадян.
У 2012 році спостерігалася тенденція до зменшення кількості письмових звернень громадян (їх отримано на 786 (6,7%) менше, ніж у 2011 році), що пояснюється зменшенням кількості звернень громадян з питань договірних відносин клієнтів з банками України, зокрема за депозитними договорами.
Найчастіше у своїх зверненнях до Національного банку України громадяни порушували питання відносин за кредитними та депозитними договорами, їх частка відповідно становила 27,64% і 18,24%.
Порівняно з 2011 роком збільшилася кількість звернень громадян з таких питань, як урегулювання кредитних відносин між позичальниками і банками, валютне регулювання та контроль, відносини громадян з небанківськими установами тощо.
На виконання соціальних ініціатив Президента України щодо забезпечення виплат компенсацій вкладникам установ Ощадного банку колишнього СРСР, що діяли на території України, у Національному банку України розглянуто 218 письмових звернень громадян. Найбільше звернень надійшло з питань порядку здійснення виплат спадкоємцям вкладників та коштів на поховання, виплати заощаджень особам, які зараз не є громадянами України, отримання компенсації вкладниками, які вже отримали її в 2008 році. Крім цього, у телефонному режимі Національним банком України отримано 81 звернення громадян стосовно порядку проведення виплат відділеннями ПАТ "Державний ощадний банк України".
Загалом послугами телефонної лінії "довіри" Національного банку України у 2012 році скористалося 12 778 громадян, що на 8 451 дзвінок (66%) більше, ніж у 2011 році.
Усі звернення громадян докладно вивчено фахівцями Національного банку України та вжито відповідних заходів. Зокрема, позитивно вирішено і надано роз’яснення 9 213 громадянам, 202 звернення ще перебувають у роботі, решта розглянута відповідно до статей 5, 7, 8 і 17 Закону України "Про звернення громадян".
Також у 2012 році здійснено особистий прийом 972 громадян керівництвом Національного банку України, територіальних управлінь, структурних одиниць та навчальних закладів Національного банку України.
Крім того, Національним банком України відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації” здійснюється надання публічної інформації у відповідь на інформаційний запит.
У 2012 році до Національного банку України надійшло 2 663 запити на інформацію. Найбільше запитів на інформації надійшло від фізичних осіб – 1 467 (55%), юридичних осіб – 1 162 (44%), громадських організацій – 34 (1,0%).
Усі запити на інформацію своєчасно розглянуті: надано відповіді на 2 641 запит, переадресовано за належністю до інших органів державної влади – 8, відмовлено в наданні інформації – 14.