Абонентами Системи BankID НБУ є абоненти – ідентифікатори (банк) та абоненти – надавачі послуг (банк, небанківська фінансова установа, державний орган, адміністративна установа, будь-яка комерційна компанія).
Абоненти – ідентифікатори та абоненти – надавачі послуг використовують Cистему BankID НБУ на комерційних умовах (крім абонентів – надавачів послуг, які надають послуги згідно з Законом України "Про адміністративні послуги" та некомерційні послуги згідно із Законами України "Про громадські об’єднання", "Про звернення громадян").
Це дає можливість абонентам – ідентифікаторам монетизувати передачу даних абонентам – надавачам послуг.
Оплата за ідентифікацію користувача стягуватиметься безпосередньо з абонента – надавача послуг.
Приєднання абонентів до Системи BankID НБУ
Приєднання абонентів до Системи BankID НБУ здійснюється відповідно до Порядку приєднання абонентів до Системи BankID НБУ та припинення їх участі в системі, затверджений рішенням Ради Системи BankID Національного банку України (протокол від 26.03.2020 № 57/11/2020) (далі – Порядок приєднання) та складається із семи таких етапів:

Етап 1. Подання Заяви про намір приєднання та відповідних документів
Подати Заяву про намір приєднання до Системи BankID НБУ та відповідні документи.
Документи, оформляються супровідним листом та надсилаються на адресу Національного банку 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9.
Заява про намір приєднання до Системи BankID (Додаток №1)
Заява про намір підключення додаткового абонентського вузла (Додаток №3)
Заява про намір підключити додатковий Портал послуг до свого абонентського вузла (Додаток №4)
моб.: +38 068 03 88 777, +38 067 408 00 14
Етап 2. Отримання рішення Ради Системи BankID НБУ
Рада Системи BankID НБУ приймає рішення про дозвіл приєднання до системи. На цьому етапі можуть бути затребуванні додаткові документи для прийняття рішення.
Етап 3. Укладення Договору приєднання
Подати Заяву про приєднання до умов Єдиного договору банківського обслуговування та надання інших послуг Національним банком України (далі – ЄДБО) (Додаток 1 до Публічної пропозиції Національного банку України на укладання Єдиного договору банківського обслуговування та надання інших послуг Національним банком).
Укладається договір для надання послуг Системою BankID НБУ для абонентів – ідентифікаторів (послуга 8) та надання послуг Системою BankID НБУ для абонентів – надавачів послуг (послуга 9).
Документи, оформляються супровідним листом та надсилаються на електронну пошту Національного банку nbu@bank.gov.ua. Паперові документи надсилаються на адресу Національного банку 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9
Форма Заяви про приєднання до ЄДБО
e-mail: cs@bank.gov.ua
Етап 4. Тестування
Під час цього етапу відпрацьовується взаємодія між абонентом та центральним вузлом Системи BankID НБУ відповідно до таких документів:
- Специфікація взаємодії абонентського вузла абонента - ідентифікатора з центральним вузлом Системи BankID НБУ.
- Специфікація взаємодії абонентського вузла абонента - надавача послуг з центральним вузлом Системи BankID НБУ.
Тестування складається з таких етапів:
- надання абонентом логотипу згідно з вимогами, визначеному в п.3.3 Порядку приєднання, разом із документом, що підтверджує право його використання;
- здійснення обміну параметрами підключення на тестовій сторінці системи;
- фінальне тестування абонента з кваліфікованими сертифікатами шифрування, що використовуватимуться в промисловому середовищі.
тел. +380 44 527 38 08, +380 44 527 37 78
Етап 5. Подання повідомлення про готовність до підключення
Після завершення тестування абонент подає Повідомлення про готовність до підключення до Системи BankID НБУ (Форма додатка 3 до ЄДБО).
Повідомлення надсилається на електронну пошту Національного банку nbu@bank.gov.ua та на адресу Національного банку: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9.
Етап 6. Укладення договору розрахунків
Договір розрахунків визначає процедуру оплати міжабонентського тарифу від абонента – надавача послуг на користь абонента – ідентифікатора (крім абонентів – надавачів послуг, які надають послуги згідно з Законом України "Про адміністративні послуги" та некомерційні послуги згідно з Законами України "Про громадські об’єднання"/"Про звернення громадян").
Комерційному абоненту – надавачеві послуг необхідно:
- укласти договір розрахунків;
- внести суму визначеного гарантійного забезпечення та гарантійного внеску на рахунок Розрахункового банку.
Документи надсилаються на адресу Національного банку 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9
e-mail: bankid.account@bank.gov.ua
Етап 7. Перехід до промислового середовища
Абонент перевіряє підключення власного абонентського вузла до промислового середовища Системи BankID НБУ та взаємодію власного абонентського вузла з абонентськими вузлами інших абонентів.
тел. +380 44 527 39 24; +380 44 527 39 93