Мета. Підтримання сталого зміцнення фінансового сектору України через подолання прогалин, пов’язаних із фінансовою інклюзією, захистом прав споживачів фінансових послуг, кредитною інфраструктурою та цифровими фінансами.
Програма складається з трьох компонентів: система кредитної інформації, національна фінансова інклюзія та захист прав споживачів фінансових послуг, цифрові фінансові послуги.
За результатами реалізації програми очікується зростання обсягу фінансування, наданого фізичним особам та мікро-, малим і середнім підприємцям за сприяння в упровадженні ефективнішої системи кредитної інформації, зростанні кількості громадян, які мають рахунки в офіційних фінансових установах, зростання обсягу безготівкових операцій завдяки використанню цифрових платіжних засобів.
Реалізовані продукти для Національного банку України та ключові події:
- проведено оцінку та надано звіти: "Оцінка системи обміну кредитною інформацією в Україні", "Оцінка прогалин публічного Кредитного реєстру Національного банку України (ПКР)", "Оцінка законодавчої бази про захист прав споживачів фінансових послуг в Україні" та звіт "Джерела альтернативних даних для кредитної інформації. Удосконалення системи обміну інформацією в Україні", підготовлено довідковий документ щодо діяльності фінансового омбудсмена;
- здійснено презентацію результатів проведеного дослідження "Credit History Market operation in Ukraine" шляхом опитування деяких бюро кредитних історій та фінансових установ в Україні;
- проведено роботу з підготовки концепції щодо розвитку та регулювання системи кредитної інформації;
- надано допомогу з підготовки концепції щодо регулювання діяльності бюро кредитних історій;
- підтримано участь як спікера представника Національного банку в Щорічній конференції Асоціації польських банків та Бюро кредитної інформації Польщі (вересень 2022 року) та міжнародній конференції “Роль транскордонного обміну кредитною інформацією у сприянні фінансовій інтеграції біженців” (листопад 2022 року);
- проведено понад 20 вебінарів із вивчення практичного досвіду ефективного управління системою кредитної інформації в європейських країнах;
- проведено дослідження рівня фінансової інклюзії в Україні;
- проведено вебінари з питань відкритого та цифрового банкінгу, сучасних методів перевірки клієнтів, миттєвих платежів, регуляторної "пісочниці", нових інтерфейсів платежів, AGILE в сучасному банку, онлайн-кредитування, ІТ-складової для фінансових послуг, захисту прав споживачів цифрових фінансових послуг, ринкової поведінки тощо;
- проведено воркшопи з внутрішнього врегулювання конфліктів, кредитних бюро через призму захисту прав споживачів фінпослуг;
- розпочато експертні консультації щодо сучасних методів віддаленої верифікації під час підписання договорів та ідентифікації клієнтів, а також проведення аналізу законодавства у сфері цифрових фінансових послуг з метою його вдосконалення;
- здійснено інтеграцію Стратегії фінансової інклюзії, розробленої за сприяння IFC, до Стратегії 2025 ;
- створено освітній серіал “10 питань фінансовому коучуˮ (робота спільно з Міністерством цифрової трансформації України): розкрите питання кредитування / депозитів, підготовки фінансової “подушкиˮ та керування власним бюджетом;
- підтримано проведення інформаційної кампанії #ЗнайСвоїПрава (серед цільової аудиторії – молоді та дорослих – поширено 12 млн меседжів щодо вивчення прав і обов’язків під час користування фінансовими послугами);
- підтримано проведення інформаційної кампанії #Cashless (спрямована на поліпшення обізнаності населення про безготівкові розрахунки та їх переваги);
- підтримано проведення інформаційної кампанії “Фінансова оборона країниˮ (інформування громадян про правила надання окремих фінансових послуг під час воєнного стану);
- підтримано проведення інформаційної кампанії #ЗнайСвоїПрава. Кредити (спрямована на захист прав позичальників та поліпшення знань громадян про кредитні послуги, їхні права та обов'язки);
- засновано школу фінансової грамотності для освітян “Таланˮ (спрямована на підвищення кваліфікації педагогів за напрямом “Фінансова грамотністьˮ);
- розроблено вебсайт “Гараздˮ (безкоштовна онлайн-платформа для підвищення рівня фінансової грамотності українців);
- підготовлено та надано для Національного банку звіт про використання електронних підписів та належної електронної перевірки клієнтів.