Звичайна версія сайту
Перейти до вмісту
Проєкт

Фінансова інклюзія для економічного зростання в Україні

Тема: Проєкти/програми із залучення досвіду та спеціалізованих знань міжнародних партнерів із розвитку
Дата: 01.01.2020 – 31.12.2023
Міжнародний партнер з розвитку: Державний секретаріат Швейцарії з економічних питань (SECO) та Фонд ефективного врядування Великої Британії (GGF)
Виконавець: Міжнародна Фінансова Корпорація (IFC), входить до Групи Світового Банку

Мета. Підтримання сталого зміцнення фінансового сектору України через подолання прогалин, пов’язаних із фінансовою інклюзією, захистом прав споживачів фінансових послуг, кредитною інфраструктурою та цифровими фінансами.

Програма складається з трьох компонентів: система кредитної інформації, національна фінансова інклюзія та захист прав споживачів фінансових послуг, цифрові фінансові послуги.

За результатами реалізації програми очікується зростання обсягу фінансування, наданого фізичним особам та мікро-, малим і середнім підприємцям за сприяння в упровадженні ефективнішої системи кредитної інформації, зростанні кількості громадян, які мають рахунки в офіційних фінансових установах, зростання обсягу безготівкових операцій завдяки використанню цифрових платіжних засобів.

Реалізовані продукти для Національного банку України та ключові події:

  • проведено оцінку та надано звіти: "Оцінка системи обміну кредитною інформацією в Україні", "Оцінка прогалин публічного Кредитного реєстру Національного банку України (ПКР)", "Оцінка законодавчої бази про захист прав споживачів фінансових послуг в Україні" та звіт "Джерела альтернативних даних для кредитної інформації. Удосконалення системи обміну інформацією в Україні", підготовлено довідковий документ щодо діяльності фінансового омбудсмена; 
  • здійснено презентацію результатів проведеного дослідження "Credit History Market operation in Ukraine" шляхом опитування деяких бюро кредитних історій та фінансових установ в Україні;
  • проведено роботу з підготовки концепції щодо розвитку та регулювання системи кредитної інформації;
  • надано допомогу з підготовки концепції щодо регулювання діяльності бюро кредитних історій;
  • підтримано участь як спікера представника Національного банку в Щорічній конференції Асоціації польських банків та Бюро кредитної інформації Польщі (вересень 2022 року) та міжнародній конференції “Роль транскордонного обміну кредитною інформацією у сприянні фінансовій інтеграції біженців” (листопад 2022 року);
  • проведено понад 20 вебінарів із вивчення практичного досвіду ефективного управління системою кредитної інформації в європейських країнах;
  • проведено дослідження рівня фінансової інклюзії в Україні;
  • проведено вебінари з питань відкритого та цифрового банкінгу, сучасних методів перевірки клієнтів, миттєвих платежів, регуляторної "пісочниці", нових інтерфейсів платежів, AGILE в сучасному банку, онлайн-кредитування, ІТ-складової для фінансових послуг, захисту прав споживачів цифрових фінансових послуг, ринкової поведінки тощо;
  • проведено воркшопи з внутрішнього врегулювання конфліктів, кредитних бюро через призму захисту прав споживачів фінпослуг;
  • розпочато експертні консультації щодо сучасних методів віддаленої верифікації під час підписання договорів та ідентифікації клієнтів, а також проведення аналізу законодавства у сфері цифрових фінансових послуг з метою його вдосконалення;
  • здійснено інтеграцію Стратегії фінансової інклюзії, розробленої за сприяння IFC, до Стратегії 2025 ;
  • створено освітній серіал “10 питань фінансовому коучуˮ (робота спільно з Міністерством цифрової трансформації України): розкрите питання кредитування / депозитів, підготовки фінансової “подушкиˮ та керування власним бюджетом;
  • підтримано проведення інформаційної кампанії #ЗнайСвоїПрава (серед цільової аудиторії – молоді та дорослих – поширено 12 млн меседжів щодо вивчення прав і обов’язків під час користування фінансовими послугами);
  • підтримано проведення інформаційної кампанії #Cashless (спрямована на поліпшення обізнаності населення про безготівкові розрахунки та їх переваги);
  • підтримано проведення інформаційної кампанії “Фінансова оборона країниˮ (інформування громадян про правила надання окремих фінансових послуг під час воєнного стану);
  • підтримано проведення інформаційної кампанії #ЗнайСвоїПрава. Кредити (спрямована на захист прав позичальників та поліпшення знань громадян про кредитні послуги, їхні права та обов'язки);
  • засновано школу фінансової грамотності для освітян “Таланˮ (спрямована на підвищення кваліфікації педагогів за напрямом “Фінансова грамотністьˮ);
  • розроблено вебсайт “Гараздˮ (безкоштовна онлайн-платформа для підвищення рівня фінансової грамотності українців);
  • підготовлено та надано для Національного банку звіт про використання електронних підписів та належної електронної перевірки клієнтів.