Звичайна версія сайту
Перейти до вмісту
Комунікація з учасниками ринку є важливою складовою формування економічної політики – підсумки ХІ міжнародної конференції з опитувань бізнесу центральними банками

Комунікація з учасниками ринку є важливою складовою формування економічної політики – підсумки ХІ міжнародної конференції з опитувань бізнесу центральними банками

ХІ щорічна міжнародна конференція з опитувань бізнесу центральними банками (CBBS) зібрала 16-17 вересня в Києві представників центробанків із 21 країни та ЄЦБ для традиційного обміну досвідом щодо проведення опитувань, презентації результатів та обговорення подальших планів. Запрошеним спікером був Юрій Городніченко, професор Університету Каліфорнії, Берклі.

Цьогоріч захід вперше відбувся в гібридному форматі і був вдалим прикладом продуктивного фахового офлайн і онлайн спілкування в умовах нової реальності.

"За два роки змінилися принципи роботи, інформація стала більш гетерогенною. Потрібні нові технологічніші інструменти збору інформації, нові продукти для клієнтів, які б дозволили центральним банкам продовжувати виконувати важливу функцію – збирати та аналізувати інформацію про настрої клієнтів для прийняття важливих рішень у періоди обмежень та нестабільності. У кожного з учасників вже є унікальний досвід проведення опитувань у нестандартних ситуаціях, який збагатить нашу спільну справу та дасть змогу опитуванням еволюціонувати, підвищуючи їх якість, ефективність та корисність", – зазначив директор Департаменту статистики та звітності НБУ Юрій Половньов на початку заходу. 

Майже 30 учасників протягом двох днів презентували результати прикладних досліджень, обговорювали актуальні питання методології опитувань, обмінювалися досвідом використання інноваційних інструментів, відповідали на фахові запитання колег.

У центрі уваги очікувано була тема впливу COVID-19 на діяльність компаній, ринок праці, міграційні тренди, споживчі настрої тощо. Через пандемію формування економічної політики зазнало суттєвих змін, світова економіка та центральні банки опинилися в нестандартній ситуації, що потребує нових підходів, у тому числі до збирання та аналізу інформації.

Презентації учасників від Національного банку України були присвячені темам дослідження впливу медіа-середовища на формування очікувань респондентів, а також досвіду використання мобільного застосунку для онлайн-опитувань підприємств як додаткового інструменту оптимізації збору даних, збільшення кількості респондентів, спрощення їх доступу до важливої інформації.

Серед інших цікавих тем, що обговорювалися:

  • інструменти вимірювання інфляційних очікувань та сприйняття інфляційної мети;
  • дослідження впливу невизначеності на економіку за допомогою галузевої моделі;
  • важливість різних джерел інформації в опитуваннях бізнесу та домогосподарств.

Окрему увагу учасники конференції приділили темі важливості розуміння природи інфляційних очікувань та їх точної оцінки для заякорення інфляційних очікувань, яке залишається ключовим завданням для центробанків‒таргетерів інфляції.

Учасники панельної дискусії "Важливість опитувань для центральних банків. Вплив відкритості центральних банків на якість даних очікувань" дійшли висновку, що опитування допомагають:

  • ліпше розуміти причини поведінки респондентів, точніше вимірювати їх настрої та очікування;
  • відслідковувати зміни звичок бізнесу, плани подальшої діяльності та шляхи їх реалізації;
  • на основі аналізу даних розробляти інструменти ефективної економічної політики подолання кризи, відновлення та сталого розвитку;
  • вчасно з’ясовувати реакцію економічних агентів на власні рішення та дії.

У заключному виступі заступник Голови Національного банку України Сергій Ніколайчук подякував організаторам і учасникам за цікаву й конструктивну дискусію. Він підкреслив, що конференція є частиною процесу підвищення довіри учасників ринку до центральних банків. Опитування економічних агентів під час кризи ще раз підтвердили успішність антикризової політики НБУ. Загалом центробанки під час формування економічної політики та ухвалення рішень все більше уваги приділяють комунікації з ринком, у тому числі з допомогою опитувань. Нові ідеї, висловлені протягом конференції, допоможуть надалі розвивати ці важливі інструменти збору та аналізу інформації.

На завершення Банк Канади анонсував проведення наступної, ХІІ міжнародної конференції, у 2022 році у місті Банфф (Альберта).

Довідково

У дводенній насиченій програмі конференції  взяли участь представники Центрального банку Аргентини, Резервного банку Австралії, Національного банку Бельгії, Європейського Центрального Банку, Банку Замбії, Резервного банку Індії, Центрального банку Ісландії, Банку Італії, Банку Канади, Центрального банку Малайзії, Центрального банку Марокко, Банку Норвегії, Народного банку Польщі, Центрального банку Туреччини, Національного банку України, Федерального резервного банку Атланти, Федерального резервного банку Клівленда, Федерального резервного банку Річмонда, Федерального резервного банку Сент-Луїса, Федерального резервного банку Філадельфії, Федерального резервного банку Чикаго, Банку Франції, Банку Фінляндії, Центрального банку Чилі, Швецького Ріксбанку, Національного банку Швейцарїї, Центрального банку Шрі-Ланки, Банку Японії.

 

Теги
Підписка на сповіщення

Підписатися на оперативні сповіщення про новини