Звичайна версія сайту
Перейти до вмісту
НБУ, ПриватБанк та БО «БФ «Життєлюб» створили газету з фінансової грамотності для людей старшого віку

НБУ, ПриватБанк та БО «БФ «Життєлюб» створили газету з фінансової грамотності для людей старшого віку

Національний банк у партнерстві з АБ КБ «ПриватБанк» та БО «БФ «Життєлюб» випускають інформаційний бюлетень з фінансової грамотності для людей старшого віку – газету «Фінансова мудрість».

 «Фінансова мудрість» – це безкоштовна соціальна газета, завдяки якій люди старшого віку зможуть поліпшити фінансову обізнаність. Вона міститиме інформацію про користування фінансовими послугами, захист прав споживачів фінансових послуг, правила безпечних розрахунків платіжною карткою, захист від платіжного шахрайства тощо.

«Наразі згідно з нашими дослідженнями однією з найменш фінансово обізнаних категорій населення є люди старші 60 років. Їх індекс фінансової грамотності становить 11,6 бала, водночас загалом по Україні цей показник сягає 12,3 бала. Нещодавно ми разом з Опендатабот проводили опитування, яке показало, що найчастіше до рук платіжних шахраїв, які представляються працівниками банків, державних органів, міжнародних організацій, потрапляють саме люди старшого віку – через низький рівень фінансових знань та високий ступінь довіри до незнайомців. Саме тому ми виділили цю категорію користувачів в окрему групу, для якої шукаємо відповідні формати та канали донесення інформації», – зазначила директор Департаменту комунікацій Національного банку Юлія Євтушенко. 

Газета створена в межах одного з просвітніх проєктів НБУ – освітнього сайту з фінансової грамотності «Гаразд». Передбачається випуск трьох номерів газети, кожен накладом 500 000 примірників.  Фінансування газети забезпечуватиме ПриватБанк.

Газети поширюватимуться сервісними центрами Пенсійного фонду по всій Україні (крім тимчасово окупованих територій та територій із складною безпековою ситуацією).

Перший номер присвячений платіжній безпеці та випускається на підтримку всеукраїнської інформаційної кампанії НБУ з протидії платіжному шахрайству #ШахрайГудбай.

З електронною версією першого випуску газети можна ознайомитися на сайті з фінансової грамотності «Гаразд».

«Фінансова мудрість» – пілотний проєкт, який забезпечить прямий контакт з аудиторією старших людей та дасть змогу Національному банку відповісти на фінансові питання, які їх найбільше хвилюють. На основі результатів цього проєкту та опитування цільової аудиторії буде розроблено політику роботи НБУ з поширенням базових фінансових знань на аудиторію старших людей.  

«Дуже сподіваємося, що завдяки новому просвітницькому проєкту більше наших громадян поважного віку подолають свій бар’єр і отримають доступ до фінансових послуг, – відзначила керівниця комунікацій ПриватБанку Олеся Жулинська. – Ми як найбільший державний банк забезпечуємо рівні можливості користування продуктами та сервісами банку для всіх груп клієнтів, ураховуючи інтереси кожного громадянина, а також держави у воєнний час. Щоб скористатися нашими послугами, українці повинні бути фінансового обізнаними і знати, як отримати доступ до цих продуктів та не потрапити на гачок до шахраїв, водночас, як подолати страх перед «фінансами» як чимось невідомим. Для декого цей шлях до «фінансів» все ще починається з вивчення можливостей банкомата і банківської карти, на цьому ми сфокусувались у першому випуску газети».

«“Життєлюб” понад 10 років працює для “Ба та Ді”. За цей час ми багато разів стикалися з їх різноманітними тривогами. Серед безлічі різних тривог у життєлюбів є одна, що поєднує їх усіх, це – страх користування мобільними банківськими сервісами. Особливо, коли справа стосується введення персональних даних. Ми вже давно працюємо з їх упередженнями щодо фінансів і раді, що разом із НБУ та ПриватБанком знайшли рішення, як допомогти “Ба та Ді” побороти ці побоювання. З партнерами ми зробили газету для життєлюбів, щоб поступово підвищувати їх рівень фінансової грамотності  та поліпшити знання з фінансової безпеки», – зазначила співзасновниця БО «БФ «Життєлюб» Тіна Ніколова.

Довідково

#ШахрайГудбай – це інформаційна кампанія, організаторами якої є Національний банк України та Департамент кіберполіції Національної поліції України, що має на меті навчити українців правилам безпеки безготівкових та онлайн-платежів.

Кампанія #ШахрайГудбай об’єднала навколо себе понад 70 партнерів – це банки, платіжні системи, мобільні оператори, асоціації, мережі магазинів, маркетплейси, АЗС, громадська організація, комунальні підприємства, державні установи. Вона триває з 3 травня до 31 грудня 2023 року.

 

Теги
Підписка на сповіщення

Підписатися на оперативні сповіщення про новини