Перейти до вмісту
Для банків передбачені заходи впливу за порушення законодавства про захист прав споживачів фінпослуг

Для банків передбачені заходи впливу за порушення законодавства про захист прав споживачів фінпослуг

Національний банк України передбачив у своєму нормативно-правовому акті заходи впливу до банків за порушення законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, зокрема вимог щодо етичної поведінки під час врегулювання простроченої заборгованості.

Потреба у змінах виникла у зв’язку з ухваленням Закону України від 19.03.2021 № 1349-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості". Адже цей Закон передбачив нові заходи впливу до кредитодавців та колекторських компаній за порушення прав споживачів під час врегулювання простроченої заборгованості.

Так, Національний банк матиме право застосовувати до банків  заходи впливу за порушення прав споживачів фінпослуг –  письмове застереження або штрафні санкції. Водночас штрафні санкції можуть коливатися в розмірі від 300 до 8 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян залежно від виду порушення.

Такі заходи впливу наразі передбачені українським законодавством, а саме статтею 41-1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".

Зазначені зміни внесені до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу постановою Правління Національного банку України від 5 липня 2021 року № 70.

Ця постанова набирає чинності з 14 липня 2021 року – одночасно з уведенням в дію Закону України № 1349-ІХ "Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості".

Підписка на сповіщення

Підписатися на оперативні сповіщення про новини