Національний банк України уточнив порядок подання фізичними та юридичними особами заяв на отримання інформації з Кредитного реєстру Національного банку.
Заява на отримання інформації з Кредитного реєстру може подаватися в електронній формі або на паперових носіях.
Фізична особа може підписати заяву на отримання інформації з Кредитного реєстру, що подається в електронній формі, особистим кваліфікованим електронним підписом (КЕП), юридична особа – КЕП свого керівника.
Особа, яка отримує таку інформацію за дорученням, повинна додати до заяви копію документа, що підтверджує її повноваження.
Відповідні норми містить постанова Правління Національного банку України від 25 червня 2020 року № 88 "Про внесення зміни до Положення про Кредитний реєстр Національного банку України". Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
У 2018 році Національний банк створив централізований Кредитний реєстр. В реєстрі накопичується інформація про кредитні операції позичальників, заборгованість за якими становить понад 100 мінімальних заробітних плат перед одним банком.
Передавання банками до Кредитного реєстру інформації про боржників - фізичних осіб здійснюється відповідно до законодавства України, зокрема з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних".
Позичальники, стосовно яких передані дані до Кредитного реєстру, також мають право отримувати з цього реєстру інформацію про себе і у разі незгоди з її змістом вимагати внесення змін до інформації.
На сьогодні в Кредитному реєстрі є інформація про понад 75 000 боржників – фізичних осіб (48 000) та юридичних осіб (27 000).