За 2018 рік до Національного банку України надійшло 13 305 звернень громадян. Це на 2 129 (13,8 %) менше ніж за 2017 рік.
Звернення від громадян, уповноважених осіб надходили до центробанку трьома шляхами:
- засобами поштового зв’язку – 6 993 звернення;
- каналами електронного зв’язку (електронною поштою НБУ, від державної установи "Урядовий контактний центр", через Систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ) – 3 607 звернень;
- телефонною "гарячою лінією" – 2 705 звернень.
Усі звернення громадян були зареєстровані, належним чином опрацьовані, а за результатами їх розгляду вжито відповідні заходи. Так, Національний банк:
- вирішив 2 606 звернень;
- надав роз’яснення на 7 171 звернення;
- іще 139 звернень перебувають у роботі.
Решта звернень розглянута відповідно до статей 5, 7, 8 і 17 Закону України "Про звернення громадян" – їх надіслано за належністю, повернуто авторам тощо.
Традиційно найпоширенішою темою звернень громадян до Національного банку упродовж 2018 року залишилися відносини за кредитними договорами між позичальниками та банками (3 271 звернення або 24,6 % від загальної кількості). Громадяни також запитували Національний банк про банківський нагляд – 1 654 звернень (12,4 %); відносини учасників із Корпоративним недержавним пенсійним фондом Національного банку – 1 364 (10,3 %); платіжні системи та розрахунки – 1 344 (10,1%), грошовий обіг – 956 (7,1%) та ін.
Крім того, за минулий рік Національний банк провів особистий прийом 45 громадян (у 2017 року було проведено прийом 95 громадян).
Нагадаємо, що публікація даних про проходження, стан та характер виконання розгляду звернень громадян до Національному банку забезпечує виконання законодавства України про звернення громадян.