Перейти до вмісту
Національний банк захищатиме в суді правомірність рішень про накладення штрафу на ТОВ "Є-ПЕЙ", ТОВ "УКРФІНСТАНДАРТ" та ТОВ "ФК "ХАНТЕР" за порушення у сфері фінмоніторингу

Національний банк захищатиме в суді правомірність рішень про накладення штрафу на ТОВ "Є-ПЕЙ", ТОВ "УКРФІНСТАНДАРТ" та ТОВ "ФК "ХАНТЕР" за порушення у сфері фінмоніторингу

Національний банк захищатиме в суді правомірність рішень про накладення штрафу на ТОВ "Є-ПЕЙ", ТОВ "УКРФІНСТАНДАРТ" та ТОВ "ФК "ХАНТЕР" за порушення законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі – запобігання та протидія), оскаржених цими установами в судовому порядку.

Нагадаємо, в березні 2023 року Національний банк застосував до зазначених установ заходи впливу, а саме до:

ТОВ "Є-ПЕЙ" – штраф у розмірі 64 256 900,00 грн за порушення вимог пункту 2 частини другої статті 8 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далі – Закон № 361-IХ). Порушення полягає в невиконанні установою обов’язку забезпечити належну організацію та проведення первинного фінансового моніторингу. Про це свідчить порушення вимог:

  • частини першої статті 8 Закону № 361-IХ у частині неналежного виконання установою обов’язку розробляти, впроваджувати та оновлювати внутрішні документи з питань запобігання та протидії, а також у відсутності в них процедур, достатніх для забезпечення ефективного управління ризиками;
  • абзацу другого частини другої статті 7 та пункту 25 частини другої статті 8 Закону № 361-IХ в частині неналежного виконання установою обов’язку здійснювати оцінку/переоцінку ризиків, притаманних його діяльності, документувати їх результати, а також підтримувати в актуальному стані інформацію щодо оцінки ризиків, притаманних його діяльності (ризик-профіль суб’єкта первинного фінансового моніторингу), а також здійснювати управління ризиками, пов’язаними із запровадженням чи використанням нових та існуючих інформаційних продуктів, ділової практики або технологій, у тому числі таких, що забезпечують проведення фінансових операцій без безпосереднього контакту з клієнтом;
  • пунктів 1 та 2 частини першої статті 14 Закону № 361-ІХ* у частині несупроводження переказу інформацією про платника (ініціатора переказу) та отримувача;

ТОВ "УКРФІНСТАНДАРТ" – штраф у розмірі 14 600 100,00 грн за порушення вимог пункту 2 частини другої статті 8 Закону № 361-IХ у частині невиконання установою обов’язку забезпечити належну організацію та проведення первинного фінансового моніторингу. Про це свідчить порушення вимог:

  • частини першої статті 8 Закону № 361-IХ у частині неналежного виконання установою обов’язку розробляти, впроваджувати та оновлювати внутрішні документи з питань запобігання та протидії, а також у відсутності в них процедур, достатніх для забезпечення ефективного управління ризиками;
  • абзацу другого частини другої статті 7 та пункту 25 частини другої статті 8 Закону № 361-IХ у частині неналежного виконання установою обов’язку здійснювати оцінку/переоцінку ризиків, притаманних його діяльності, документувати їх результати, а також підтримувати в актуальному стані інформацію щодо оцінки ризиків, притаманних його діяльності (ризик-профіль суб’єкта первинного фінансового моніторингу), а також здійснювати управління ризиками, пов’язаними із запровадженням чи використанням нових та існуючих інформаційних продуктів, ділової практики або технологій, у тому числі таких, що забезпечують проведення фінансових операцій без безпосереднього контакту з клієнтом;

ТОВ "ФК "ХАНТЕР" – штраф у розмірі 340 000,00 грн за порушення вимог пункту 15 частини другої статті 8 Закону № 361-IХ та пункту 41 розділу ІV Положення про порядок організації та здійснення нагляду у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду з питань реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), затвердженого постановою Правління Національного банку України від 30 червня 2020 року № 90. Порушення полягає в неналежному виконанні установою обов’язку своєчасно та в повному обсязі подавати на запити Національного банку інформацію/документи, необхідні для здійснення ним нагляду у сфері запобігання та протидії.

*У редакції, що діяла на момент вчинення порушення.

Підписка на сповіщення

Підписатися на оперативні сповіщення про новини