Перейти до вмісту
Стартує громадське обговорення змін до порядку інформаційного забезпечення фінансовими установами споживачів щодо надання послуг споживчого кредитування

Стартує громадське обговорення змін до порядку інформаційного забезпечення фінансовими установами споживачів щодо надання послуг споживчого кредитування

Національний банк України пропонує до обговорення проєкт змін до порядку розкриття фінансовими установами інформації, яка надається споживачу про умови та порядок надання споживчих кредитів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 05 жовтня 2021 року № 100 (зі змінами).

Проєкт постанови Правління Національного банку України "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України" (далі – проєкт змін) актуалізує низку норм, що регламентують інформування споживачів небанківськими фінансовими установами України, які надають споживчі кредити, про свої послуги на власних вебсайтах, у рекламі на інших вебсайтах та в рекламних макетах при поширенні реклами.

Зокрема:

1) уточнюються місце та вигляд розміщення на власному вебсайті та в рекламі на інших вебсайтах попереджень про можливі наслідки для споживачів користування фінансовою послугою з надання споживчого кредиту, зокрема невиконання споживачами обов’язків згідно з договором про споживчий кредит;

2) додається попередження про наслідки для споживача у разі зазначення ним реквізитів своєї платіжної картки на вебсайті фінансової установи;

3) виокремлюється розмір витрат споживача на комісії та інші обов’язкові платежі за кредитом при розкритті Інформації про істотні характеристики послуги з надання споживчого кредиту/мікрокредиту;

4) уточнюються строки набрання чинності окремими вимогами Положення про інформаційне забезпечення фінансовими установами споживачів щодо надання послуг споживчого кредитування, затвердженого постановою Правління Національного банку від 05 жовтня 2021 року № 100 (зі змінами);

5) доповнюється порядок і спосіб розкриття істотних характеристик послуги з надання споживчого кредиту при поширенні реклами.

Крім того, проєкт змін містить такі нові терміни: "основний текст реклами", "реквізити реклами" і "рекламний макет" та однозначно закріплює непоширення ознак, які свідчать, що спосіб викладення інформації про умови надання споживчого кредиту через поширення реклами ускладнює її візуальне сприйняття, на товарний знак фінансової установи (логотипа), що використовується в рекламі у сфері фінансових послуг.

Зазначені зміни запобігатимуть недоброчесній практиці небанківських кредитодавців приховувати або замовчувати попередження про можливі наслідки для споживача в разі користування послугами споживчого кредитування, розкривати інформацію про умови послуг неповно або перекручено, або у невідповідних місцях на вебсайтах, а також маніпулюванню увагою споживача в рекламі послуг з надання споживчого кредиту, викладаючи окремі істотні характеристики послуги та їхнє цифрове значення поза основним текстом реклами та неоднаковими гарнітурою, кольором і розміром шрифту.

Ознайомитися зі змінами можна в матеріалах для обговорення за посиланнями:

Зауваження та пропозиції до проєкту змін приймаються до 12 червня 2023 року на електронну адресу: [email protected].

Документи
Проєкт постанови (у форматі pdf)
Завантажити
Проєкт постанови (у форматі docx)
Завантажити
Аналіз регуляторного впливу проєкту постанови (у форматі pdf)
Завантажити
Аналіз регуляторного впливу проєкту постанови (у форматі docx)
Завантажити
Презентація проєкту постанови
Завантажити
Порівняльна таблиця до проєкту постанови (у форматі pdf)
Завантажити
Порівняльна таблиця до проєкту постанови (у форматі docx)
Завантажити
Підписка на сповіщення

Підписатися на оперативні сповіщення про новини