Звичайна версія сайту
Кон'юнктурні опитування

Національний банк проводить кон’юнктурні опитування:

  • підприємств щодо їхньої ділової активності (щомісяця та щокварталу);
  • банків щодо зміни умов кредитування клієнтів;
  • фінансових аналітиків (професійних прогнозистів) щодо макроекономічних очікувань;
  • керівників ключових фінансових установ та компаній України щодо системних ризиків фінансового сектору.

Методологія опитувань відповідає міжнародним стандартам. Опитування – основний показник ефективності центрального банку за режиму інфляційного таргетування та потужний комунікативний інструмент. Результати опитувань використовуються у процесі ухвалення рішень щодо монетарної політики, а також під час моніторингу економічної активності, аналізі економічної ситуації та середньостроковому прогнозуванні випереджаючих показників розвитку економіки та банківської системи.

Опитування – інструмент збору унікальної інформації про стан та перспективи розвитку економіки країни. Інформація надходить швидше, а також може охоплювати ті аспекти економічної та фінансової діяльності, щодо яких немає даних офіційної статистики. Крім того, опитування є гнучким інструментом: запитання чи їхнє формулювання можуть швидко змінюватися з урахуванням поточної ситуації. Це дозволяє використовувати опитування як дієвий інструмент прогнозування, зокрема розраховувати випереджаючі показники розвитку економіки та банківської системи.