Звичайна версія сайту
Перейти до вмісту
Стратегія фінграмотності та понад 700 заходів: як Національний банк підвищував рівень фінансової культури в Україні у 2019 році

Стратегія фінграмотності та понад 700 заходів: як Національний банк підвищував рівень фінансової культури в Україні у 2019 році

Національний банк продовжує підвищення рівня фінансової грамотності серед громадян України. Понад 700 заходів з фінансової обізнаності для різних цільових аудиторій і різного масштабу відбулися цього року. Згадуємо важливі кроки і заходи центробанку у поширенні фінансових знань у 2019 року.

Національне опитування про фінансову обізнаність українців

11,6 балів з 21 можливого - такий індекс фінансової грамотності для українців визначили за результатами дослідження USAID "Фінансова грамотність, фінансова інклюзія та фінансовий добробут в Україні", презентованого у червні 2019 року. Вперше в Україні дослідження провели за методикою Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), що дало можливість порівняти странові показники із іншими країнами.

З’ясувалося, що індекс України знаходиться на одному рівні з найнижчим значенням з-поміж 30 країн в опитуванні ОЕСР 2016 року, а саме з індексом Польщі (11,6). Результат України також трохи нижчий, ніж середній показник (12,1) для шести сусідніх країн з низьким та середнім рівнями доходу, у яких проводилось опитування ОЕСР (Білорусь, Грузія, Угорщина, Польща, Російська Федерація, Туреччина).

Питання стосувалися розуміння суті відсотків та інфляції, надання переваги витрачанню грошей проти заощадження, планування, заощадження, отримання порад, користування фінансовими продуктами, фінансовий добробут тощо.

Фінансова інклюзія задля економічного зростання

У червні відбувся другий міжнародний "Форум з фінансової інклюзії. Нікого за бортом". Понад 300 представників державних органів, банків, платіжних систем, бізнесу, експертів та освітян із 12 країн світу зібралися у Києві, аби обговорити досвід ефективних практик підвищення фінансової інклюзії як спільного шляху держави та бізнесу для пришвидшення економічного зростання.

Теза про нерозривність фінансової інклюзії та фінансової грамотності стала однією з ключових під час Форуму. Більшість спікерів погодилися, що без фінансової грамотності людина не може сповна використовувати потенціал фінансових сервісів. Хоча українці відстають від країн ЄС за рівнем фінансової грамотності, вони хотіли би отримувати більше інформації про можливості продуктів, способи заощаджень та фінансового планування.

Стратегія фінансової грамотності України

У межах Форуму з фінансової інклюзії Національний банк України презентував бачення спільної для фінансового ринку та усіх зацікавлених сторін стратегії фінансової грамотності. Цей документ уніфікує, скоординує та об'єднає зусилля державних органів, бізнесу та громадянського суспільства, спрямовані на підвищення фінансової грамотності на національному рівні.

5 ключових рішень-пріоритетів стратегії:

  1. Змінити фінансову культуру - податкову, кредитну, пенсійну тощо.
  2. Сформувати українця європейського, фінансово обізнаного.
  3. Сфокусуватися на молоді віком від 10 до 24 років. Це агенти змін, які навчать своїх друзів, батьків, бабусь та дідусів фінансовим знанням та навичкам.
  4. Розробити єдину комунікаційну платформу, яка об’єднає усі зацікавлені сторони та заходи, стане впізнаваною та допоможе розбудувати довіру.
  5. Створити Освітньо-інформаційний центр Національного банку, в якому поєднуватимуться visitor center, музей грошей, центр просвіти молоді та центр компетенцій вчителів.

У 2020 році Національний банк розпочне втілення стратегії і запрошує усіх зацікавлених учасників фінансового ринку, державні органи, некомерційні громадські організації на базі стратегії об’єднати зусилля та розробити єдину програму дій з підвищення фінансової грамотності.

Global Money Week

Усьоме Україна брала участь у Global Money Week (Всесвітньому тижні грошей). Понад 320 тисяч школярів, студентів і викладачів долучилися до різноманітних офлайн- та онлайн-заходів, де здобули знання і розвинули навички, необхідні для ухвалення впевнених і зважених фінансових рішень упродовж життя. А за результатами челленджу-календарю "Відлік часу до Global Money Week 2019" Україна потрапила у топ-10 найактивніших країн світу.

NBU University Challenge

Уперше цього року Національний банк провів Всеукраїнське студентське змагання "Монетарна політика: виклик НБУ університетам" (NBU University Challenge). У фіналі студентські команди презентували журі, яке виконувало роль Правління Центрального банку, рекомендації з монетарної політики. Перемогу у NBU University Challenge 2019 здобула команда Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, яка потім побували на мотиваційному сніданку з топ-менеджментом Національного банку

Музей грошей

Музей грошей Національного банку України поступово переймає на себе функції освітньо-інформаційного центру. Цього року музей прийняв рекордну кількість відвідувачів за останні роки - понад 7700 гостей. Команда музею розробила 8 нових екскурсій, квестів, лекцій і воркшопів для відвідувачів різного віку. Ознайомитися з повним переліком можливостей і зручно записатися на екскурсію або замовити виїзну лекцію можна на новому сайті музею

Економічний експрес

Уже традиційні регіональні дні фінансової обізнаності Національного банку цього року відбулися у 9 містах: Житомирі, Львові, Вінниці, Дніпрі, Одесі, Тернополі, Чернівцях, Харкові і Херсоні. Майже 5500 учасників відвідали заходи "Економічного експресу", де молодь готувалася до ухвалення впевнених і зважених фінансових рішень, представники бізнесу дізнавалися про останні рішення регулятора, а студенти та викладачі українських університетів отримували найсучасніші економічні знання від експертів Національного банку і партнерських організацій.

Теги
Підписка на сповіщення

Підписатися на оперативні сповіщення про новини