Звичайна версія сайту
Порядок документообігу між Національним банком та небанківськими фінансовими установами

КІС Національного банку
 

Включає інформацію про страхові компанії, кредитні спілки, фінансові компанії, ломбарди


Документи небанківських фінансових установ, адресовані Національному банку, можуть подаватися в електронній та паперовій формах.

Приймання документів у паперовій формі відбувається через:

  • надсилання засобами поштового зв’язку на адресу: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9;
  • особисту доставку за адресою: м. Київ, вул. Інститутська, 11-б вхід праворуч від центральної будівлі НБУ через арку (спеціальна скринька для приймання документів).

Електронна скринька для централізованого приймання повідомлень

Електронна скринька Національного банку nbu@bank.gov.ua призначена для централізованого опрацювання електронних документів, електронних копій документів та копій документів від підприємств, установ, організацій, громадян, адресованих НБУ. Типи документів, які приймаються на зазначену скриньку:

  • електронні документи, підписані кваліфікованим електронним підписом;
  • електронні копії оригіналів документів у паперовій формі, засвідчені кваліфікованим електронним підписом/печаткою;
  • копії документів. ​

Порядок подання звітності до Національного банку

Подання показників фінансової звітності та звітних даних відбуватиметься через спеціальний ресурс Національного банку - portal.bank.gov.ua, доступ до якого потребує попередньої реєстрації відповідно до зазначеної форми. Для прискорення реєстрації можна додатково надіслати сканкопію листа про реєстрацію на електронну адресу zvit@bank.gov.ua.

Відповідно до Інструкції щодо подання звітності небанківськими фінансовими установами до Національного банку показники фінансової звітності та звітних даних подаватимуться в XML- форматі відповідно до реєстру показників, які були опубліковані на офіційному вебсайті НБУ в розділі "Статистика". Пакети фінансової звітності разом із приміткам, а також пояснювальні записки до звітних даних, що подаються відповідно до законодавства України, передбачено подавати електронною поштою на електронну адресу zvit@bank.gov.ua.

Подання звітів у паперовому вигляді здійснюється поштою лише у разі, якщо подання таких звітів передбачено нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг та Держфінпослуг лише в паперовій формі.

Подання документів та комунікація з реєстраційних питань та ліцензування

Всі документи щодо здійснення реєстраційних та ліцензійних дій подаються в паперовій формі. Ми пропонуємо також подавати документи у вигляді електронних копій (PDF) на цифрових носіях (флешка або CD/DVD-диск).

Водночас слід враховувати такі особливості:

  • інформація про договори перестрахування, укладені зі страховиками (перестраховиками) нерезидентами подається на цифрових носіях (флешка або CD/DVD-диск) у форматі Microsoft Excel;
  • реєстраційна картка для внесення запису до Державного реєстру фінансових установ додатково подається онлайн у електронній формі через комплексну інформаційну систему (КІС).

Оскільки Національний банк прагне поліпшити взаємодію із лізингодавцями, активно доопрацьовується КІС, щоб повноцінно запустити Реєстр лізингодавців безпосередньо у КІС та налагодити подання лізингодавцями реєстраційних карток через КІС.

Рекомендуємо лізингодавцям перевірити інформацію про себе у КІС, і у разі виявлення розбіжностей подавати реєстраційні картки не лише у загальному порядку, а і через КІС, що дозволить Національному банку оновити про Вас інформацію не тільки у Реєстрі лізингодавців, але і у КІС.

Запити щодо ліцензування та реєстрації небанківських установ можна оформлювати та надсилати на електронну скриньку Національного банку nbu@bank.gov.ua або у паперовій формі – на офіційну адресу Національного банку, зазначену вище.

Запити стосовно проблем та особливостей роботи з КІС НБУ необхідно надсилати на поштову скриньку: Kis.support@bank.gov.ua. Такі запити мають обов’язково містити:

  • реквізити заявника, зокрема ПІБ, контактний телефон, тощо;
  • в темі листа повинно бути зазначено тип, найменування та ЄДРПОУ фінансової установи, особи, щодо якої виявлено неточності або якої стосується даний запит;
  • детальний опис ситуації та проблем (для наочності рекомендуємо додавати скріншоти).

Це дозволить нашим співробітникам якісно опрацювати запит та проінструктувати Вас щодо подальших дій.

Електронні повідомлення, що надходять на поштову скриньку Kis.support@bank.gov.ua та безпосередньо не стосуються роботи з КІС НБУ розглядатися не будуть.

У випадку необхідності організації зустрічі з представниками Національного банку, рекомендуємо скористатися формою зворотного зв’язку, розміщеною на вебсайті НБУ в розділі "Нагляд", попередньо ознайомившись із інформацією за посиланням.

Усі зміни та нововведення щодо порядку документообігу між Національним банком і учасниками ринку оприлюднюватимуться на вебсайті НБУ та офіційній сторінці НБУ у Facebook.